Delia chrlí koncepty, pozrite sa na nové predajne

Reťazec menších predajní potravín Delia plánuje v budúcom roku otvoriť na domácom trhu, podobne ako tento rok, približne pätnásť nových predajní. Zatiaľ sa i naďalej sústredí primárne na bratislavské lokality, no vo výhľade má tiež expanziu do regiónov. Reťazec otvára začiatkom budúceho roka aj prvé vlastné obchody v Prahe.

Po dvoch rokoch na trhu tvorí portfólio Delie už 28 kamenných predajní. Od leta prevádzkuje navyše e-shop s rozvozom do dvoch hodín po Bratislave. Reťazec kontroluje finančná skupina Arca Capital, ktorej ambíciou je rozšíriť sieť potravín v hlavnom meste a okolí na približne päťdesiat prevádzok a expandovať ďalej v regiónoch prostredníctvom franchisingu.

„Máme pripravené koncepty až do veľkosti šesťsto štvorcových metrov predajnej plochy,“ hovorí Rastislav Velič, partner zoskupenia Arca Capital. Na konci novembra Delia otvorila dve prevádzky v rámci nových konceptov, na ktorých ukazuje, ktorým smerom sa chce uberať. Na budúci rok sa ešte sústredí pri expanzii na oblasť hlavného mesta, neskôr majú prísť na rad ďalšie regióny.

Supermarket a kaviareň

Na Štúrovej ulici v Bratislave vyrástla pred dvoma týždňami prvá Delia s vlastnou plnohodnotnou kaviarňou s obsluhou. Obchod sa nachádza v priestoroch, kde predtým bola banka. Zaujímavosťou prevádzky sú interaktívne stoly s veľkými zabudovanými displejmi, cez ktoré si zákazník môže priamo objednať produkty, zavolať obsluhu či jednoducho surfovať na internete.

V nákupnom centre Polus otvorila Delia svoj najväčší obchod, menší supermarket s predajnou plochou 300 štvorcových metrov. Bežne majú jej prevádzky menej ako sto štvorcov. Do predaja v Poluse zaradila viac ako tritisíc potravinových položiek (zhruba trojnásobok oproti priemeru za jej ostatné obchody), vrátane farmárskych výrobkov i základné výrobky nepotravinárskeho charakteru.

S väčším formátom Delia prakticky len vymenila lokalitu. V októbri skončila v nákupnom centre Avion, kde dočasne plnila funkciu náhradného potravinárskeho operátora počas rekonštrukcie hypermarketu. Podobný osud môže mať aj v Poluse, kde mala doposiaľ menšiu predajňu potravín. Otvorila ju v období, keď bola otázna budúcnosť upadajúcej veľkoplošnej predajne Carrefour. Situácia sa po čase opakuje s tým, že Carrefour na konci roka v Poluse zatvára.

Otvárajú, aj zatvárajú

V tomto roku Delia otvorila štrnásť obchodov. Naopak, z dôvodu neuspokojivých výsledkov, prípadne vypršania nájomnej zmluvy v Avione, zatvorila poltucet predajní. V lete mala smelšie expanzné plány, keď ku koncu roka plánovala mať do štyridsať prevádzok. Podľa J. Berka v tomto roku dosiahnu tržby necelých desať miliónov eur, viac ako dvojnásobok oproti vlaňajším 4,4 milióna eur s DPH.

Väčšina samoobslúh Delia sa nachádza v rezidenčných zónach, nezanedbateľná časť predajní je umiestnená v biznis centrách. Ďalšie stoja v oblastiach s vysokou frekvenciou pohybu zákazníkov, či už v obchodných centrách, alebo na rušných uliciach.

Najbližšie predajňa Delie pribudne v projekte Perla Ružinova 2. Manažment má rozpracovaných viacero lokalít, hlavne v oblasti bratislavského Starého a Nového mesta, a tiež ďalší koncept – samostatné kaviarne Delia Café bez predajne potravín. Expanzia je podľa J. Berka limitovaná aj tým, či sa Delii podarí získať a zaškoliť dostatok ľudí. V súčasnosti zamestnáva zhruba 140 kmeňových pracovníkov.

Štart v Prahe

Na budúci rok spustí značka ohlásenú expanziu v Prahe. Prvú predajňu by mala otvárať v januári, nasledovať bude ďalšie kvarteto obchodov, ktoré už majú dohodnutú lokalitu. Podľa R. Veliča pre pražský trh počítajú s podobným konceptom predajní, ako otvorila Delia na Štúrovej ulici v Bratislave, teda kombinácia potravín, lahôdok a posedenia pre zákazníkov.

Ambíciou Delie v Prahe je dostať sa na približne päťdesiat vlastných obchodov, či už otváraním nových, alebo preberaním existujúcich predajní. Prevádzku ďalších viac ako sto jednotiek chce Arca zveriť franchisingovým partnerom. Mali by vzísť zo spolupráce s vietnamskou komunitou, ktorá podľa R. Veliča prevádzkuje v Česku zhruba 4 800 obchodov.

Zdroj: https://www.etrend.sk/firmy/delia-chrli-koncepty-pozrite-sa-na-nove-predajne.html